Tytuł


2 Twarze

2 Twarze

Impulsem do rozpoczęcia prac artystów Sopockiego Teatru Tańca nad spektaklem „2TWARZE” były idee Teatru Okrucieństwa Antonina Artaud’a, awangardowego twórcy i teoretyka teatralnego.

Bilety: normalny: 30 zł, ulgowy: 20 zł
 więcej

Brak aktywnych wydarzeń

Wydarzenie o tym tytule nie jest obecnie dostępne w sprzedaży internetowej.

Ostatni dostępny w sieci termin: Sobota, 21 listopad 2015 19:00

Swoją radykalną koncepcję teatru przedstawił w poetyckich manifestach pod zbiorowym tytułem „Teatr i jego sobowtór”. Jego wizja dążąca do przywrócenia pierwotnej mocy sztukom scenicznym stała się inspiracją i jednocześnie wyzwaniem  dla STT.  W założeniach Artaud’a  celem teatru miało być głębokie poruszenie emocjonalne widza, oddziaływanie na niego przy pomocy silnych bodźców, a teatr miał być miejscem magicznym, świętym. Transowy, frenetyczny taniec miał przywrócić odbiorcy zdolność refleksji i odczuwania metafizycznego, które zatracił pod wpływem współczesnego świata, a sam spektakl miał przybrać formę rytuału, gdzie aktorzy, absolutnie najważniejsze sacrum na scenie, pokazują widzowi swoją prawdziwą, niemal pierwotną twarz. Mowa ciała wyrażająca pragnienia, w skrajnych, groteskowych gestach, pozach, znieruchomieniach, miała wprowadzić widza w świat magii, gdzie cielesność oddechu i współdziałanie wszystkich zmysłów jednoczyć miało tancerzy i widzów.

Z jednej strony idee Artaud’a bliskie są teatrowi tańca, gdzie ciało, ruch, gesty, czy oddech tancerza są najważniejszymi, fundamentalnymi narzędziami pracy. Z drugiej, współczesny taniec często sięga do wysublimowanej estetyki, tworząc skomplikowane i wielopoziomowe światy, w których oświetlenie, wizualizacje, kostiumy, scenografia, czy muzyka wspierają taniec w postnowoczesnej narracji, jednocześnie odbierając mu jego pierwotny, rytualny charakter. Ten swego rodzaju paradoks, stał się wyzwaniem dla twórców spektaklu. Zadają więc pytania:

Czy człowiek współczesny może odkryć swoje pierwotne „ja”? Czym jest jego pierwotne „ja”? Czy człowiek jest wstanie je poznać, odróżnić od tego, co narzucone przez cywilizację i kulturę? A jeśli tak, czy jest gotów, by się odsłonić przed innymi?

Krawczyk i Czajkowska umieszczają więc człowieka – tancerza w świecie bogatym. Obudowują go wytworami kultury i obserwują… na ile oni sami i ich partnerzy będą umieli się wyzwolić? I czy nowoczesna, chłodna forma sceniczna, tak charakterystyczna przecież dla Sopockiego Teatru Tańca, pozwoli oddać istotę człowieka naturalnego i prawdziwego?

Koncept: Jacek Krawczyk

Choreografia i reżyseria: Jacek Krawczyk, Joanna Czajkowska

Współpraca choreograficzna i taniec: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Joanna Nadrowska, Grażyna Słaboń, Magdalena Wójcik

Muzyka: Bartosz Hervy

Kostiumy: Agnieszka Puławska według projektu Julii Porańskiej

Wizualizacje: Łukasz Boros

Reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz

Fotografie promujące: Alicja Byzdra

Polub Nas


Brak wydarzeń w ofercie.


Teatr Mały Tychy

ul. ks. kard. Augusta Hlonda 1, Tychy

W Teatrze Małym można zobaczyć koncerty, spektakle teatralne, operowe, operetkowe, kabaretowe, teatrów tańca oraz wydarzenia przybliżające działalność tyskich teatrów amatorskich.

Teatr Korez

plac Sejmu Śląskiego 2, Katowice

Jeden z dwóch teatrów repertuarowych w Katowicach, który wnosi do pejzażu kulturalnego miasta program teatralny na najwyższym poziomie, a przy…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.