Tytuł


Gala Operetkowa /Orkiestra Le Quattro Satgioni pod dyr. T Żmijewskiego/

Gala Operetkowa /Orkiestra Le Quattro Satgioni pod dyr. T Żmijewskiego/

ORKIESTRA SYMFONICZNA „LE QUATTRO STAGIONI” CZYLI „CZTERY PORY ROKU”

Orkiestra została założona w grudniu 2000 roku przez dyrygenta i skrzypka, menedżera kultury Tadeusza Żmijewskiego, absolwenta dwóch wydziałów Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, instrumentalnego – skrzypce i dyrygentury symfonicznej i operowej, oraz absolwenta Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu w specjalności „zarządzanie instytucjami kultury”

W orkiestrze grają muzycy z czołowych Instytucji Kultury miasta Poznania : Filharmonii Poznańskiej, Teatru Wielkiego, Teatru Muzycznego, Akademii Muzycznej. Jest to więc zespól integrujący poznańskich muzyków.

Przez dziesięć lat orkiestra wyrobiła sobie swój własny styl i piękne symfoniczne i kameralne brzmienie. Czuje się świetnie w programie typowo symfonicznym,    operowym, musicalowo – operetkowym, rozrywkowym ale również w kameralnych, barokowych brzmieniach.

Na przestrzeni lat dała ok. 220 koncertów. Dzięki kontaktom artystycznym Tadeusza Żmijewskiego współpracuje na stałe z takimi solistami jak : Piotr Paleczny, Konstanty Andrzej Kulka, Jurij Favorin, Jarosław Żołnierczyk, Ryszard Karczykowski, Grażyna Brodzińska, Kazimierz Kowalski.

Stała współpraca zawiązała się też z artystami estrady rozrywkowej, takimi jak : Zbigniew Wodecki, Jacek Wójcicki, Grzegorz Turnau, Krystyna Prońko, Joanna Rawik a także kultowe zespoły rockowe, którym akompaniowała na koncertach „rock symfonicznie” „Dżem” i „Perfekt”.

Na stałe współpracuje z Fundacją Akademii Muzycznej w Poznaniu, Filharmonią Poznańską im. T. Szeligowskiego w cyklu „Estrada Młodych” organizowanym przez „Pro Symfonika”.

Jest stałą orkiestrą festiwalową Królewskich Festiwali Muzycznych we Wschowie.

W listopadzie 2014 Orkiestra wraz z dyrygentem otrzymała „Złotą Płytę” za wydawnictwo „Dżem Symfonicznie”

ORKIESTRA SWOJĄ NAZWĄ NIE SUGERUJE NASTAWIENIA NA KONKRETNĄ EPOKĘ W HISTORII MUZYKI, LECZ NA ZMIENNOŚĆ GATUNKÓW MUZYCZNYCH, KTÓRE UPRAWIA, TAK JAK ZMIENIA SIĘ ŚWIAT I WARUNKI POGODOWE W TRAKCIE TRWANIA ROKU KALENDARZOWEGO.

Tadeusz  Żmijewski - dyrygent
Urodzony w 1962 roku w Poznaniu. Ukończył Akademię Muzyczną w Poznaniu na dwóch wydziałach – skrzypce i dyrygentura symfoniczna i operowa. Ukończył również podyplomowe Studia Menedżerów Kultury w specjalności „zarządzanie instytucjami kultury” Pracował w Filharmonii Poznańskiej, Teatrze Muzycznym w Poznaniu jako koncertmistrz orkiestry i dyrygent, Teatrze Wielkim w Poznaniu i Filharmonii Bałtyckiej jako szef biura koncertowego tej Instytucji. W latach 2007 – 2012 był Dyrektorem Naczelnym Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie. Od 15 lat jest dyrygentem i dyrektorem Poznańskiej Orkiestry Symfonicznej „Le Quattro Stagioni”. Współpracuje z artystami scen i estrad polskich : Z. Wodeckim, J. Wójcickim, J. Rawik, W. Ochmanem, G. Brodzińską, K. Kowalskim, K. Prońko,  G. Turnauem. W 2014 roku otrzymał „Złotą Płytę” za wydawnictwo „Dżem Symfonicznie” Od Lat współpracuje z zespołem „Dżem” jako kierownik muzyczny i dyrygent koncertów symfonicznych zespołu „Dżem”. Jako muzyk brał udział w 2007 roku w europejskim tournée Charles Aznavour'a.

Soliści scen poznańskich:

Bartosz Kuczyk
Urodził się 8 kwietnia 1973 roku w Poznaniu. W latach 1980 – 1988 uczęszczał do Poznańskiej Szkoły Chóralnej, której jest absolwentem. Od roku 1984 do 1992 był śpiewakiem chóru Jerzego Kurczewskiego, występując początkowo w głosach chłopięcych, a od 1987 roku do 1992 w głosach męskich. W latach 1989 – 1991 pełnił również funkcje bibliotekarza chóru. Jako członek chóru Jerzego Kurczewskiego brał udział w kilkuset koncertach zarówno w kraju jak i za granicą.

Od października 1992 pracował jako artysta w chórze w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W tym samym roku nawiązał współpracę z Prywatnym Teatrem Operowym Urszuli Trawińskiej Moroz, z którym – w charakterze artysty chóru – współpracował dwa lata, biorąc udział w kilku tournee po Europie, występując w kilkudziesięciu przedstawieniach.

W 1993 podjął studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu na Wydziale Wychowania Muzycznego, które ukończył z tytułem magistra sztuki w 1998. W latach 1996-1997 ukończył mistrzowski kurs wokalny u znanego tenora operowego – Tomasza Zagórskiego. W latach 1994 – 2000 współpracował z Prywatnym Teatrem Operowym Marka Tracza z Wrocławia w charakterze śpiewaka chóru oraz solisty. Występował między innymi w partiach: Monostatos (A. Mozart, „Czarodziejski flet”), Dr Falke (J. Strauss – „Zemsta nietoperza”) – wersje niemieckojęzyczne. Wielokrotnie występował również w rolach epizodycznych oraz partiach chóralnych. W ramach współpracy z teatrem Marka Tracza zaśpiewał około 200 spektakli w całej Europie, zbierając również doświadczenia w zakresie organizacji tournee ze względu na dobrą znajomość języka niemieckiego. W latach 2009 oraz 2011 był odpowiedzialny za organizacje oraz promocję I oraz II Europejskiego Festiwalu duetów operetkowych i musicalowych „Face to face”.

W okresie pracy w Teatrze Muzycznym w Poznaniu miał zaszczyt zagrać następujące role: Kromow, Cascada, Sant Brioge (F. Lehar – „Wesoła wdówka”), Doktor Falke (J. Strauss – „Zemsta nietoperza”), Rotmistrz von Henrici (K. Millicker – „Student żebrak”), Pavlovitsch (F. Lehar – „Hrabia Luxemburg”). W latach 2008-2015 zaśpiewał i poprowadził ponad 600 koncertów operetkowych oraz koncertów Trzech Tenorów.

KAROLINA GARLINSKA-FERENC
Absolwentka Akademii Muzycznej im.Jana Ignacego Paderewskiego w Poznaniu w klasie spiewu prof. Krystyny Pakulskiej. Od 2006 roku po ukonczeniu Akademii Muzycznej zwiazana jest z Teatrem Muzycznym w Poznaniu. Tu zadebiutowała rola Walentyny (Wesoła Wdówka). Kolejne role które kreowała to Sylwia Varescu (Ksie¿niczka Czardasza), Mała Księżniczka Mi (Kraina Usmiechu), Franzi (Wiedenska Krew), Czipra (Baron Cyganski) a także role wodewilowe jak Jolanta (Cyganska Miłosc), Liza (Hrabina Marica) i musicalowa - Hudel (Skrzypek na dachu). Każda z postaci, które ma możliwosc przygotować jest bliska sercu Karoliny, ponieważ uważa ona, iż aktorstwo to nic innego jak obserwacja ludzkich zachowań, które czesto dyktują pomysł na zrealizowanie kolejnej postaci w nowej operetce, musicalu i bajce.

Agnieszka Wawrzyniak
Urodziła się w Bydgoszczy. Od dziecka interesowała się śpiewem i muzyką, co znacząco wpłynęło na jej dalszą karierę. Wkrótce śpiewanie stało się dla niej nie tylko pasją, ale także nieodłącznym elementem życia. Obdarzona lirycznym sopranem artystka, ukończyła Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie prof. Brygidy Skiby. Swój warsztat Agnieszka doskonaliła na Kursach Mistrzowskich, prowadzonych przez znakomitości, takie jak: Ryszard Karczykowski, Jadwiga Rappe, Helena Łazarska czy Fedora Barbieri.

W 2003 roku związała się z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie, jako solistka, wykonuje niemal wszystkie główne partie, znajdujące sie w repertuarze. Agnieszka występuje nie tylko w operetkach i musicalach. Wspaniale radzi sobie także z rolami w farsach.

Sopranistka cieszy się uznaniem publiczności w każdym wieku, czego dowodem są nie tylko brawa i owacje po występach, ale także nagrody, jakie otrzymuje. Agnieszka jest, między innymi, laureatką plebiscytu publiczności BIAŁY BEZ w sezonie 2008/2009 i w sezonie 2009/2010 w kategorii śpiewaczka. Zajęła także, wraz z Mirosławem Niewiadomskim, II miejsce na I Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych i Musicalowych FACE TO FACE w roku 2009, a dwa lata później, na II Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych i Musicalowych otrzymała wyróżnienie.

Wielkim sukcesem śpiewaczki, jest  wspaniała,  energetyzująca  kreacja Lilly Vanessi / Katarzyny w premierowym przedstawieniu  musicalu C. Portera "Kiss me, Kate". Największą dumą i radością jest wydanie płyty operetkowej pod tytułem Usta milczą, dusza śpiewa, na której wykonuje wraz z Bartoszem Kuczykiem najpiękniejsze czardasze, pieśni i duety operetkowe.

Mirosław Niewiadomski
Urodził się w 1979r w Łodzi. Zainteresowanie śpiewem pojawiło się u niego     w okresie szkoły średniej, gdzie jako tenor stawiał pierwsze „kroki” wokalne     w chórze Państwowego Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego        w Łodzi, prowadzonego pod kierunkiem Anny Domańskiej. Już wtedy zauważalne predyspozycje wokalne skłoniły go do rozpoczęcia studiów na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej  im. Grażyny   i  Kiejstuta  Bacewiczów   w  Łodzi.

Zadebiutował w 2000 roku na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi  w operze W. A. Mozarta Wesele Figara (Don Curzio). Było to przedstawienie studenckie. W tym samym roku również śpiewał partię Merkurego w Orfeuszu w piekle  Jacquesa Offenbacha na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi. W roku 2001 brał udział w operetce Wiktoria i jej Huzar P. Abrahama. W 2002 roku został finalistą VII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju w kategorii operowej.  Rok później uczestniczył w operze  Il Matrimonio Segreto  D. Cimarosa’y (Paolino) oraz wziął udział w Polsko-niemieckich konfrontacjach wokalnych  w  Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.  Na ostatnim roku studiów (2004 rok) śpiewał partię Ferrando w Cosi fan tutte W. A. Mozarta, wystawionym w Teatrze Wielkim  w Łodzi. Od stycznia 2007 roku  jest solistą Teatru Wielkiego w Łodzi debiutując rolą Edwina w Księżniczce Czardasza  E. Kalmana.

W 2009 roku Zdobył drugą nagrodę na Pierwszym Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych i Musicalowych – „Face to Face” w Poznaniu.

Usłyszeć go można również w takich partiach jak Nataniel w „Opowieściach Hoffmanna” J. Offenbacha, Triquet w „Eugeniuszu Onieginie” P. Czajkowskiego,  Ismaele w „Nabucco” G. Verdiego, Hrabia Tassilo w „Hrabinie Maricy” E. Kalmana, Hrabia Zedlau w „Wiedeńskiej Krwii”, J. Straussa,  Barinkay w „Baronie Cygańskim” J. Straussa II, Sou Chong w „Krainie Uśmiechu” F. Lehara, Jozsi w „Cygańskiej Miłości” F. Lehara.

Oprócz tego bierze czynnie  udział w licznych koncertach kameralnych, prezentując słynne arie i pieśni różnych kompozytorów.

Polub Nas


Proponujemy również


DIKANDA

Stacja Orunia, Gdańsk

Zapraszamy na koncert zespołu Dikanda! Grupa wraca do Trójmiasta, aby promować swój najnowszy…

Królowa Fado MARIZA

Filharmonia Bałtycka, Gdańsk

MARIZA – "największa sława stylu fado, skarb narodowy Portugalii". Współpracowała z takimi artystami…

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj powiadomienia o najnowszych wydarzeniach!