Tytuł


Wierna Wataha

Wierna Wataha

Małe miasteczko i dwie rodziny od pokoleń oddające swoich synów na służbę Kościołowi w przekonaniu, że dzięki temu chronią lokalną społeczność „od powietrza, głodu, ognia i wojny”.  więcej

Brak aktywnych wydarzeń

Wydarzenie o tym tytule nie jest obecnie dostępne w sprzedaży internetowej.

Ostatni dostępny w sieci termin: Sobota, 31 październik 2020 19:00

Piotr Kanikowski, 24legnica.pl: Spektakl został nasycony podniosłą symboliką. Znakomite, majestatyczne, wzbudzające niepokój animacje Justyny Sokołowskiej nawiązują do sakralnego malarstwa, motywów biblijnych i mitologicznych. Gesty wykonywane przez aktorów – choć trudno je przypisać do konkretnej religii – mają ewidentnie rytualny charakter. Wymyślona przez Jacka Hałasa oprawa dźwiękowa współgra z mocno zrytmizowanym tekstem sztuki, “stukotliwym” od krótkich fraz i powtórzeń.  Transowy polifoniczny śpiew – jak z cerkiewnych nabożeństw albo indiańskich ceremonii – przechodzi płynnie w zwierzęce skowyty, pohukiwania, dyszenie, postukiwania, zręcznie zapętlone przez obsługującego konsoletę Alberta Pyśka. Szamaństwo. Akustyczno-wizualna psychodelia. A im bliżej finału, tym mroczniej, aż po oniryczne sceny, w których ludzie przemieniają się w zwierzęta, zwierzęta w ludzi, a woda miesza się z krwią.

Grzegorz Ćwiertniewicz, Teatr dla Was: Wartością tej inscenizacji jest prostota. I to właśnie ona nie pozwala uznać tego spektaklu tylko za dobry. W prostocie tej zawiera się cała magiczność przedstawienia. Czyni go niezwykle szczerym i prawdziwym. Dzięki niej widz może mieć wrażenie, że odbywa podróż do bardzo odległych czasów, by wsłuchać się w historię, w której dużo z ludowości. Magiczność jest punktem wspólnym wszystkich przedstawień wystawianych na deskach legnickiego teatru. Na tym właśnie polega odrębność i osobność tego miejsca.

Jolanta Kowalska, „Dialog”: Na teksty Pawła Wolaka i  Katarzyny Dworak można spojrzeć jak na partyturę oratorium dramatycznego z  wyraźnym podziałem na partie chóralne, solowe i  kilkugłosowe ansamble. Słychać w  nich refreny, repetycje motywów i  ludowe zaśpiewy. Czasem pojawia się postać koryfeusza-opowiadacza, dialogującego z  chórem. Wokalizacja tekstu może uchodzić za element ludowej stylizacji, ale jest w  niej też rys archaiczny, przerzucający pomost pomiędzy przybraną we współczesny kostium baśniowością tych dramatów a  dionizyjskim dytyrambem. Przez świat sztuk duetu, wypełnionych rykiem discopolowych dyskotek, patosem kościelnych śpiewów i  jazgotem pyskówek pod wiejskim sklepem, przeziera otchłań tytanicznych namiętności.

Polub Nas


Proponujemy również


Skrzypek na dachu

Opera Lubelska

„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema.

Ikony Jazzu: Dianne Reeves w Gdańsku

Stary Maneż, Gdańsk

Gościem kolejnej edycji cyklu Ikony Jazzu będzie jedna z najważniejszych wokalistek jazzowych w historii muzyki - Dianne Reeves z zespołem.

Zapraszamy na dwa koncerty legend saharyjskiego bluesa, formacji Tamikrest!

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj powiadomienia o najnowszych wydarzeniach!

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.